Hammerfest Energi

content for Varsel forside Om Hammerfest Energi

Filmleie

Hva er Get filmleie?

  • Get Filmleie er en interaktiv tv-tjeneste som lar deg leie film rett fra fjernkontrollen når som helst på døgnet. Du har full tilgang til filmen i 24 timer, og kan se den så mange ganger du vil innenfor dette tidsrommet. Du kan spole og pause på samme måte som når du ser en DVD-film. Forskjellen er at du slipper overtidsleie og filmen leveres automatisk tilbake til filmbiblioteket etter 24 timer.
  • Du kan lese mer om Get Filmleie, på Get portal for interaktive tjenester her 

Hvem kan få Get filmleie?

  • Alle våre kunder med Get Box HDi eller Get Box HD PVR kan få filmleie. Men filmleie forutsetter at du har toveis kommunikasjon med din dekoder. Les mer om hvordan du kan få det her.

Hva koster filmleie?

  • Selve tjenesten er inkludert i leieprisen til dekoderen. Du betaler kun for de filmene som du velger å bestille. Prisen på filmene varierer fra 9 til 79 kroner. Du vil alltid bli informert om hva filmen koster før du leier den. Det totale leiebeløpet for en måned vises på din neste faktura fra Get. Du leier filmen i 24 timer og kan se den så mange ganger du vil i leieperioden. Du kan når som helst få en oversikt over hvilke filmer du har leid i "Min filmleie" menyen på din HD PVR, HDi eller HD IP dekoder.
  • De som abonnerer på Canal+ Total eller Canal+ Film har også tilgang til Canal+ SVOD i Get filmleie-biblioteket. Filmene og seriene under denne kategorien er gratis.

Hvilke filmer kan jeg bestille?

  • Du vil finne et stort utvalg filmer fra alle sjangre. Filmarkivet oppdateres jevnlig med de siste storfilmene, og du vil også finne mange av de gamle klassikerne. Her skal det finnes noe for alle, og det er lett å søke seg frem til sine favoritter ved å bla i kategoriene, eller bruke søkefunksjonen.
  • Canal+ filmene og seriene blir også jevnlig oppdatert med de nyeste filmene og seriene fra Canal+
  • Søk i Get sin filmdatabase, etter filmer du ønsker å se!

Hva er Pin 1 og Pin 2 ?

  • PIN1-koden brukes til barnesikring av kanaler og sikring av avanserte innstillinger på dekoderen. PIN1 brukes også til å bekrefte kjøp av filmer på Get Filmleie. Har du ikke endret PIN1 enda, er denne satt som standard 0000. Vi anbefaler at PIN1 endres ved første gangs bruk av dekoderen.

    PIN2-koden kontrollerer tilgang til kategorien Voksen på Get Filmleie. Alle filmene i denne kategorien er registret av Medietilsynet og har 18 års aldersgrense. PIN2-koden må du selv angi første gang du starter Get Filmleie, og denne må være forskjellig fra PIN1

Hva er Canal+ SVOD (Subscription Video On Demand) og hva finner jeg under denne kategorien?

  • Canal+ SVOD er en interaktiv tjeneste der du selv som kunde kan velge når du vil se film og serier fra Canal+. Tjenesten er kun åpen hvis du i dag abonnerer på Canal+ Total eller Canal+ Film fra Get.
  • Med Canal+ SVOD har du som Canal+ kunde med HD dekoder fri tilgang til følgende:
    • Nesten alle filmene som vises på Canal+ sine filmkanaler (250+).
    • Flere episoder fra de ulike seriesuksessene som vises på CANAL+ Series.  På noen av seriene vil det ligge full backlog av episoder, og på andre vil det ligge inntil 6-8 episoder tilbake.
    • Selvfølgelig mulig å stoppe, pause og spole som på DVD og vanlige On Demand tjenester.
  • Tjenesten koster ingenting for Canal+ Total og Canal+ Film abonnenter. Abonnerer du ikke på noen av disse pakkene er det heller ikke mulig å benytte tjenesten.

Hvor kan jeg se filmer jeg har bestillt?

  • Filmer du fortsatt har tilgang til finner du inne i "Min Filmleie" menyen. Du trykker på rød tast på fjernkontrollen mens du er inne på Get Filmleie sidene for å se denne oversikten. Etter 24 timer legger disse filmene seg under "Min Kjøpshistorikk". Trykk igjen på rød tast på fjernkontrollen for oversikten over filmene du har leid. For en oversikt fra kategorien Voksen, må du først velge Voksenkategorien og taste PIN2.

Jeg får opp "Kritisk feil [7] - mistet nettverksforbindelse" når jeg går inn på Filmleie menyen. Hva er feil?

  • Hammerfest Energi får ikke kontakt med modemet som er i dekoderen. Get Filmleie er en tjeneste som krever toveis-signaler. Dette betyr at for at vi skal åpne opp tilgangen til filmen du ønsker å bestille, og for at vi skal kunne fakturere filmbestillingene må dekoderen din sende et signal i retur til oss.
  • Sjekk følgende
    • Har du fulgt veiledningen som står her for og komme i gang med filmleie?
    • No Info feilen kan også skyldes svake inn-signaler og/ eller retur-signaler. Veldig ofte er det lange eller dårlige antennekabler som har skylden. Vi ønsker derfor at du benytter den medfølgende antennekabelen. Hvis denne er for kort anbefaler vi at du bruker en trippelskjermet antennekabel av god kvalitet.
  • Hvis dette ikke løser ditt problem bør du ta kontakt med vårt kundesenter, men før du eventuelt gjør dette anbefaller vi at du gjennomgår følgende sjekkliste for feilsøking.

Jeg får opp "Avspilling 3" når jeg prøver å leie en film. Hva er feil?

  • Det har oppstått en feil når filmen du prøvde å bestille skulle spilles av.
  • Sjekk og gjør følgende:
    • Sjekk at du har valgt riktig Region-ID på din dekoder. Våre kunder i Hammerfest og omegn skal bruke Region 14.
    • Etter dette er sjekket bør dekoderen restartes. Skru strømmen til dekoderen av i 30 sekunder, og skru den på igjen. Vent så i ca. 15 - 20 minutter før du igjen prøver å bestille filmen du har lyst å se. 
  • Hvis dette ikke løser ditt problem bør du ta kontakt med vårt kundesender for videre feilsøking og eventuelt for å få tidsavtale for tekniker. 

Bilde og lyd hakker på filmen jeg leide. Hva er feil?

  • Hakking på lyd og/ eller bilde skyldes ofte svake signaler inn til dekoder. Veldig ofte er det lange eller dårlige antennekabler som har skylden. Vi ønsker derfor at du benytter den medfølgende antennekabelen. Hvis denne er for kort anbefaler vi at du bruker en trippelskjermet antennekabel av god kvalitet.

    Hvis dette ikke løser ditt problem bør du ta kontakt med vårt kundesenter, men før du eventuelt gjør dette anbefaller vi at du gjennomgår følgende sjekkliste for feilsøking.

Hvordan blir jeg fakturert for filmene jeg bestiller?

  • Filmene du bestiller faktureres direkte på din neste faktura fra Hammerfest Energi, og kommer uspesifisert merket "Filmleie". Dersom du ønsker en spesifisert regning kan du se filmtitlene under "Min kjøpshistorikk" (rød tast) på dekoderen, eller kontakte Hammerfest Energi for etterspesifisering.

Jeg vil ikke ha tilgang til denne tjenesten. Kan denne fjernes fra min dekoder?

  • Tjenesten kan sperres fra din dekoder hvis du ønsker dette. Ta kontakt med vår Kundesenter på telefon 784 28200 eller benytt vårt epost-skjema. Når tjenesten er deaktivert vil "Filmleie" valget i menyen på din dekoder være grået ut, og vil ikke lenger kunne benyttes. For reaktivering må kundesenteret kontaktes på nytt.
Forsiden